Jak skutecznie schudnąć ?

października 31, 2017

Jestem kobietą i wiem, jak ciężko czasem zaakceptować swoje ciało, zwłaszcza, gdy cyferki na wadze są coraz większe. Do tej pory dwa razy podjęłam walkę ze zbędnymi kilogramami i udało mi się osiągnąć zamierzony efekt. Od razu zaznaczę, że nigdy nie miałam dużej nadwagi, ale w pewnym momencie poczułam, że źle się czuje w swoim ciele. Mój obraz siebie jest trochę zaburzony, jestem bardzo wymagająca i krytyczna, więc każde odstępstwo od idealnej wizji siebie wprawiało mnie we frustrację. Kiedy doszły do tego choroby: Hashimoto, Hipoglikemia, Fibromialgia, a ja zaczęłam przypominać księżyc w pełni, wiedziałam, że muszę zacząć działać. Udało mi się to dopiero, gdy ustabilizowałam swoje sprawy zdrowotne.



Decyzja o odchudzaniu jest zawsze trudna. Zgadzam się, że wiąże się to z całkowitą zmianą myślenia o sobie i o jedzeniu. Jeśli nie chcemy, aby dopadł nas efekt jojo, nie traktujmy tej walki jako jednorazowy wysiłek. Dla mnie to codzienne zmagania z własnymi słabościami. Czasem przegrywam, ale nie daje mi to pozwolenia, aby odrzucić wszystkie zasady.

Moje 10 kroków do skutecznego odchudzania:

ZDROWIE

Zachęcam, aby przed podjęciem walki z kilogramami zbadać tarczyce, wyniki porównać z amerykańskimi normami, a następnie znaleźć dobrego endokrynologa. Jeśli tarczyca funkcjonuje nieprawidłowo, możecie stawać na rzęsach a waga i tak będzie nieruchoma.

MOTYWACJA

Zastanów się, czy odchudzasz się, bo sama tego chcesz, czy jednak ktoś wywiera na Tobie presję. Jeśli kochasz swoje ciało takie, jakie jest, nie poddawaj się oczekiwaniom innych. Będziesz nieszczęśliwa a nie o to w tym chodzi.

DYSKRECJA

Z doświadczenia wiem, że lepiej działać cicho, ale skutecznie. Jeśli poinformujesz swoje najbliższe o tym, że zaczęłaś się odchudzać, możesz się spotkać z ciągłymi komentarzami i stałą obserwacją. W przypadku, gdy nie uda Ci się schudnąć, będziesz się czuła gorzej ze świadomością, że o Twojej porażce wiedzą wszyscy znajomi.

ZŁOTA TRÓJKA

U mnie sprawdziła się zasada: jedz co 3 h małe porcje. Staraj się nie pomijać w ciągu dnia żadnego posiłku. Wieczorem żołądek sobie o tym przypomni i będzie Ci ciężko powstrzymać łaknienie.

NATURALNE WSPOMAGACZE

Każdą walkę o utratę kilogramów zaczynam od zaopatrzenia się w czerwoną herbatę oraz pokrzywę. Działają oczyszczająco, wspomagają utratę nadmiaru wody w organizmie a czerwona herbata dodatkowo wspomaga spalanie tłuszczu.

WYSIŁEK

Wybierz najbardziej optymalną dla siebie formę wysiłku. Jeśli wiesz, że siłownia to dla Ciebie przykry obowiązek, to odpuść.  Znajdź coś, do czego nie będziesz musiał się specjalnie przygotowywać i znajdywać wymówki. Ja chodzę. Dosłownie. Zamiast jechać 3 tramwajami, większą część drogi staram się przejść na piechotę. Jeśli zjem coś bardziej kalorycznego? Staram się chodzić więcej.

ZAKUPY

Do sklepu najlepiej pójść, gdy nie odczuwamy głodu. Ciężko to czasem zrealizować, wracamy z pracy, myślimy o obiedzie, ale wstąpimy jeszcze do Biedronki po kilka rzeczy. Błąd. Kupimy więcej, pusty żołądek będzie bardziej podatny na pokusy i zanim się obejrzymy w koszyku będą dodatkowe ciastka czy słodkie napoje.

CZEGO OCZY NIE WIDZĄ….

Pozbądź się z domu niezdrowych rzeczy i zastąp je zdrowszymi przekąskami. Miej pod ręką coś, co zaspokoi Twoją zachciankę na słodkie czy słone.

SEN

Oczywiście, im dłużej śpicie tym lepiej dla Waszego zdrowia. Przed snem jednak, dajmy odpocząć swojemu żołądkowi. Jeśli zasypiamy późno, ostatni posiłek do godziny 18 jest dla mnie bez sensu. Najbardziej optymalne będzie zakończenie jedzenia 2 h przed snem, bez znaczenia czy to będzie 21,22 itp.


  uWAGA

Ważysz się codziennie? To błąd. Zważ się na początku odchudzania, ale nie przesadzaj z tym. W kobiecym organizmie dzieje się co chwile tyle zmian hormonalnych, które mogą wpływać na naszą wagę, że codzienne ważenie nie ma większego sensu. Może za to spowodować, że będziecie zniechęcone skokami cyferek i zarzucicie walkę. To normalne, że w trakcie zrzucania wagi najpierw jest szybki spadek, potem zastój i kolejna utrata masy.

Mam nadzieję, że tych kilka wskazówek pomoże w podjęciu ŚWIADOMEJ decyzji i trwanie w swoich postanowieniach. Jeśli macie uwagi albo pytania piszcie śmiało.

6 komentarzy

  1. Ja nigdy nie miałam problemów w wagą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak to jeszcze zrealizować, gdy ma się dwójkę małych dzieci w domu? ;-)
    Da się, ale jest to znacznie trudniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne porady :) Ja całe szczęście pokochałam zdrowy styl życia, bieganie mnie odstresowuje a zdrowe posiłki sprawiają ze czuje się lekko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe porady przy dziecku zwracam uwage na to co jemy ale płatki mi już uszami wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne porady. Tym, którzy planują coś zrzucić na pewno się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.